esaniemi0 Meidän kaikkien yhteinen tavoite on onnistunut maahanmuutto. Suomessa lienee n. 5,5 miljoonaa mielipidetä vastaanottokyvystämme, tässä yksi.

Kaikki blogit puheenaiheesta Kaupunkisuunnittelu

Itäkeskuksen kehittäminen lähtee käyntiin

Kaupunkipäättäjänä minulle on tärkeä edistää Helsingin tasapuolista kehitystä ja tukea lähiöiden kehittämistä. Siksi olen todella innoissani huomenna 14.5. lautakunnassa esillä olevasta Itäkeskuksen kehittämisprojektista.

Jyväskylän keskusta-alue tarvitsee sydänlämpöistä kaupunkistrategiaa

 

15 vuotta sitten Helsingin Sanomissa

"Jyväskylän keskusta autioituu

Asiakaskato tyhjentää kerskavuosien liiketiloja

Konsultit ehdottavat kävelykadun kaunistamista

Jyväskylän keskusta-alue tarvitsee sydänlämpöistä kaupunkistrategiaa

 

15 vuotta sitten Helsingin Sanomissa

"Jyväskylän keskusta autioituu

Asiakaskato tyhjentää kerskavuosien liiketiloja

Konsultit ehdottavat kävelykadun kaunistamista

Helsinki-Tallinna tunneli ja työmatkaliikenne

Aluksi Helsinki-Tallinna tunneli tuntui minusta älyvapaalta idealta. Englannin kanaali on kapeampi kuin Suomenlahti, mutta kanaalitunneli teki vuosia tappiota. Siitä huolimatta, että Englannissa ja Ranskassa on yhteensä lähes 20 kertaa enemmän asukkaita kuin Suomessa ja Virossa yhteensä.

Hei, me tehdään kaupunkisuunnittelua meidän omille asukkaille ja lähimetsille!

 

Kansalliset kaupunkipuistot turvaavat kaupungin luonto- ja maisema-arvoja

Kansallisten kaupunkipuistojen tavoitteena on säilyttää kaupunkiluontoa ja rakennettua kulttuuriympäristöä laajana, eheänä kokonaisuutena – kaupunkilaisten olohuoneena. Kansalliset kaupunkipuistot ovat osa kestävää kaupunkisuunnittelu ja -rakentamista.

Kansalliset kaupunkipuistot turvaavat kaupungin luonto- ja maisema-arvoja

Laivat kantavat ruumissaan Itämeren valtateitä

Eräässä kaupunkisuunnittelua koskevassa Facebook-ryhmässä on keskusteltu usein Helsingin satamista ja matkustaja- ja rahtiliikenteen ohjauksesta niin, että rahti ja autoliikenne voisivat painottua nykyistä enemmänkin Vuosaareen ja matkustajaliikenne Länsi- ja Eteläsatamiin. Syynä tähän on Helsingissä vallitseva laaja vastenmielisyys tehdä kalliita investointeja, jotka kohdistuisivat lähinnä henkilö- ja kuorma-autoliikenteen edellytysten parantamiseen eikä kävelyn, pyöräilyn tai joukkoliikenteen edistämiseen.

Vihreästä kaupunkivisiosta

Näin välipäivien ratoksi lukaisin mitä Vihreiden ajatuspaja oli mennyt julkaisemaan Vihreiden kaupunkivisioksi. Ei liene lukijoilleni yllätys, etten jaa kaikkia city-vihreiden teemoja ja nostakin esiin mielestäni pahimmat puutteet tuosta visiosta. Päällisin puolin kyllä ymmärrän nuorten kaupunkilaisten haavekuvan, mutta kun se ei taida käytännössä toimia.

https://www.ajatuspajavisio.fi/wp-content/uploads/2018/12/Vihrea_kaupunk...

Helsingin rahahorna Tallinna-tunneli kaatuu omaan mahdottomuuteensa

Lehdet uutisoivat viime viikolla, että miljoonaselvitysten kohteena ollut HelsinkiTallinna-tunneli on saamassa rahoitusta ja että hanke ”etenee pian”.

Uuden Suomen jutussa asian rakentajaehdokkaat hehkuttivat pikaisen investoinnin puolesta ja maalasivat omalta kannaltaan optimistisen kuvan, jonka mukaan tunneli voisi olla valmis jo vuoden 2024 lopulla.

Lauttasaaren Silta: järjetön päätös heikentää yhteysinfraa Helsingissä

Lisää tilaa jalankulkijoille ja kalastajille, pyöräilijöiden tila pidetään ennallaan. Sillalta varataan tilaa myös lumen väliaikaiseen säilytykseen, sekä mahdollistetaan kesäisten kävelyiden lisääntyminen. Remonttiaika kevyt 3 vuotta 1+1 kaistalla, asukkaidemme arjen piristäjäksi.

 

Helsingin Sanomat 27.11. uutisoi kuitenkin kärjellä ’Lauttasaaren sillalta nipistetään yksi autokaista pyöriä ja kävelijöitä varten’. 

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä